Ваканция в действие

село Загражден

Чакан отдих!

Започнахме с една чакана сватба, която промени хода на почивките ни от море, та на балкан (стана обратното). Просто бяхме канени в Пампорово без право на отказ. Церемонията и самата сватба мина много добре. Виждаше се, че всичко беше пипнато до най-малката подробност, а младоженците бяха страхотни. Е, пропуснах половината от тържеството ама на вечерна сватба с деца е така!

На сутринта хапнахме в хотела и газ към с. Загражден. Минахме на бързо през гр. Смолян за по едно кафе, дет се вика с мои колеги от университета и продължихме към първата част от нашата почивка.

Така след още час и нещо шофиране през пътищата на магическата Родопа планина, ние стигнахме до крайната си цел. Тук определено човек може да диша. Въздухът е така чист, че не ми се мисли после как ще се свиква отново в Пловдив, но хайде да не мисля много, много! Първата ни работят след качването на багажа в стаята бе да отидем до селото и да потърсим новооткрития "ресторант". Оказа се, че основното ни меню ще е пържено и скара със салата. До тук стигат възможностите на собствениците, а ние се надявахме и на закуски както и на някоя друга супичка за малкия. Все пак направихме устна договорка за супички по обяд, но ще видим.

Родопчани, благи хора, но в това село явно са го ударили на живот жените. Искаш парите да си дадеш и да няма кой да ти ги вземе...

Честно казано с малко зор закърпихме храната. Един от дните малкия остана без обяд, но жена ми врътна набързо една супа, абе вкусна си беше! Така и вечерята ни мина в комплекса, та спестихме някой лев. На следващия ден ни се извиняваха, че така станало с обяда на малкия и не предполагали разбираш ли, че бебе на годинка и малко не яде пържени дробчета...

Последните две закуски бяха обаче много вкусни, точно както си трябва в Родопите! Имаше страхотна баница и Колаци (нещо като катми), поднесени с мед от глухарче и домашно прясно мляко!

Като цяло толкова ни хареса в с. Загражден, че съвсем сериозно се замислихме да купим парцел там. Огледахме една стара къща, но собствениците не бяха се постарали дори нотариалния  акт да си оправят камо ли да се стигне до продажба. От ресторанта чули и те, че търсим къща и дойде един зевзек да ни води на оглед. Сто пъти съжалих, че тръгнах да се катеря след него по един разбит път, но нали съм възпитан и отделих десет минути от скромния си живот да изслушам всичко. После газ и да ни няма!

Престоят този път ще го запомня и с повечето разходки в гората, което за мен си е едно релаксиращо изживяване. Почерпихме сме се с горски къпини, предоставени ни директно от майката природа!

НО НИКОЙ НЕ ОЧАКВАШЕ ПОСЛЕДВАЛИЯ РАЗВОЙ СЛЕД ТАЗИ ЧАСТ ОТ ПОЧИВКАТА!

СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ...!!!

Прочетете още:

Карлово - Сопот
Ах, морето 2020
Нареченски Бани
Смолян - едно спонтанно гостуване
Загражден и премеждията след това
Отдих в Загражден
Ах, морето 2019
Разходка до Варна
Парк Аязмото „Митрополит Методий Кусев“
Асеновата Крепост
Калофер и чувството за свободата