Дрехи втора употреба

Някога влизали ли сте в магазин за дрехи втора употреба?


     Аз съм един от хората, за които посещението на такива магазини не е нещо срамно или унизително. Вече има значителен брой места, в които могат да се намерят много запазени маркови дрехи без дори да си личи, че са носени. Някои са и с оригинален етикет, нещо подсказващо, че те не са влезнали в употреба от техния купувач. Често заможните хора се отрупват със скъпи "парцалки" заради поредна модна тенденция или от предстоящо събитие. Вследствие от това, повечето дрехи си остават неупотребявани и попадат на витрините за повторна покупка. Хубавото тук е, че така се помага и на природата като един вид на тези дрехи им се предоставя втори шанс за носене и така ние се превръщаме в "рециклиращ орган".

     Определено имам възможности да нося нови маркови дрехи, но съм на мнение, че ходенето по лъскави битаци (молове) е разхищение на средства и галене на егото. Естествено не съм имунизиран от тенденцията в днешно време. Така съм се сдобил и аз с нови дрехи от същите тези битаци. Гледам да се уповавам на мъдрата приказка:

"По дрехите посрещат, по ума изпращат!"

     За мен отричането на дрехи втора ръка често се поражда от суета или от скрупули към употребявани или нискокачествени дрехи. Далеч съм от предразсъдъци като "вкарват боклуците на Европа с контейнери у нас", "там ги взимат без пари и тук ти ги продават".

 Добре и с контейнери да са дошли, но защо дрехите да са боклуци? Нима аз ако дам свои дрехи на местата определени за подкрепа на нуждаещи хора, аз им давам боклук? Не мисля, че аз нося боклук! 

     Хора, пазаруващи от селски пазари или новоизлюпените граждани да се замислят от къде идват дрехите закупени от тях, които са проснати по импровизирани сергии и багажници. Всеки има право на избор в какво да вярва. Аз предпочитам да се чувствам добре в дрехите си без да следвам модни тенденции или да подражавам на някого. За мен е важно хората да ме оценят като съдържание, а не да гледат само опаковката.

     За разнообразното ежедневие са нужни и различни дрехи. И така във времето ако занемарим гардероба си, идва момент, в който ще са нужни значителни средства за да запълним празните рафтове. Затова без притеснение нося дрехи купени на безценица и така не натоварвам семейния бюджет в това направление. С редовното посещение по магазини за дрехи втора употреба аз се "докоснах" до добър шеф, кройка и модел на "зарязани" маркови стоки, често придружавани от оригинален етикет. Търсенето на качествени и запазени дрехи и тяхната покупка често ми излиза по-евтино от една вечеря в ресторант. Така дори при едно износване или късане на дрехата загубата й се понася по-леко.

     Живеем във време, в което за съжаление парите са основната движеща сила. Аз успявам да балансирам за сега успешно това. Обмислям внимателно от какво имам нужда аз и моето семейство и кое нещо се води поредната прищявка. Закупуването на дрехи е много важно за визията на човек и ако не го правим рационално може да ни излезе доста "солено".

Снимка: pixabay.com

8 коментара:

  1. Здравейте, така блогът ви вече изглежда много добре. Остава да махнете
    надписите на изображенията. Просто не ги слагайте. Попълвайте само свойствата на изображенията и ако се страхувате от това, че са чужди, просто ги закрийте от индексация. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тъй като искам да съм максимално коректен съм сложил пояснение от къде са взети. То не ми пречи да вградя надписа и в самото изображение чрез най-обикновена програма. Благодаря за насоките :)

      Изтриване
  2. Правилно сте сложил пояснение за взетите от друго място изображения, но по правило това се пише в края на публикацията. Най-накрая, като: "Източник на изображенията - ....." Иначе на главната страница всяка публикация започва с "copyright: pixabay.com", например, което не е много лицеприятно. Но изборът е ваш....

    ОтговорИзтриване
  3. За снимката (общо): зависи дали авторът на снимката изисква признаване на авторски права или не. Ако не изисква и я разпространява под изцяло свободен лиценз, тогава и няма смисъл да се споменава от къде е. Снимки, разпространявани с изцяло свободен лиценз, са най-добрия вариант, според мен.

    По материала: Суетата настрана. Има цяла галактика кожни заболявания, които са устойчиви на почистващи препарати и заразни. Често пъти и новите дрехи (аналогично обувки), заради пробването им от болни хора, са преносители на заболявания. Затова ми се струва, че ако е ново, то шансът да се хване нещо е по-малък, сравнено с дрехите (обувките) втора употреба. Според мен е по-здравословно да се пазарува от магазини за дрехи/обувки (не от сергии или подобно) и по възможност да се закупува неразпечатана стока. Всичко останало ми се вижда като криещо възможни рискове за здравето.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара!

      За снимката: Наясно съм, че https://pixabay.com дава възможност за свободно споделяне, но аз искам чрез показване на връзката по мой си начин да им благодаря за това.

      По статията: Новите дрехи не са защитени от същите тези зарази, тъй като условията на труд при работниците съвсем не е цветущо. Например Zara са съдени за лошите условия на труд, обвинени са и в използване на робски и детски труд, както и експлоатация на сирийски бежанци. Това съм го чел на много места. И разбира се както често става "истината е някъде там". Според мен е до имунитет. Продажбата на бельо и обувки втора употреба не е много редно, но и обувки съм взимал с оригинални етикети. За мен те не отстъпват по нищо с новите по магазините, които свободно се пробват от кой ли не.

      Изтриване
  4. Съгласявам се с Вас частично.

    Наистина и аз четох по медиите, че продукцията на някои известни марки, се прави с робски и детски труд. Това не е редно да бъде толерирано чрез закупуването на тяхната продукция. Малко е и освиркването по медиите. Според мен е необходимо да има ефективни присъди на виновните, а не само глоби, защото глобите с лекота ги плащат с кървави пари.

    Струва ми се разумно да се пазарува от родни производители, които сами са си шивачи и имат магазини. Пак се повтарям, че предпочитам неразопакована стока.

    Продължавам да считам, че пазаруването от втори употреби крие риск от хващането на зарази. Вероятно чуждестранни такива, които българските лекари не са подготвени да разпознават и лекуват.

    Но в крайна сметка е въпрос на личен избор кой как ще пазарува. Така че не претендирам моята позиция да е единствената възможна правилна.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За родната продукция съм на 100% ЗА. Няма нищо по-хубаво да се подпомага българското.

      Изтриване


All rights reserved © 2023 Ежедневието днес | Powered by peSho
Използването на материали от сайта без изрично разрешение на автора е забранено!
Protected by Copyscape