Коледата чука на вратата

Както и да ни минава годината, Коледата отново идва!

 

Неизбежното се случва, колелото се върти и отново е време за истерия и харчлък. Когато е Коледа навън, аз ходя на сън и то не защото се случват чудеса, а защото нямам спокойствието да се наспя. Така го играя като сомнамбул не само в тъмната нощ, а и през деня докато извършвам тривиалните си действия.


Нека не ме извинят магазините с фалша по витрините и пластмасовите усмивки на персонала. Нека не ме извинят хората, които ме блъскаха докато искаха да се "докопат" до поредната фалшива промоция. Драги хора моя крак беше протегнат нарочно така, че да се спънете и да ми целунете лакътя! Ако може и да не ме извинят всички мои познати, които си мислят, че съм длъжен да вися по социалните мрежи и да пускам поредните цветни картички с пожелания с масово отбелязване. Мили познати, не всичко се случва във виртуалното! Огледайте се навън, замислете се колко пъти се видяхте с вашите близки хора, че сега чакате някой там да ви отбележи в някой пост. Така вие да си почешите егото, че видиш ли колко много хора са се сетили за вас, но дори не знаят на колко години сте и какво се случва покрай вас...

За някой от вас Коледата действа като "антидот"! Вярвате, че каквото и да сте сторили, то на този ден всичко би могло да се забрави като сложите една измислена усмивка и направите един банален жест. За такива като вас е опасно да се държите естествено, защото така може да си останете сами на "празника". Точно тази черта у нас ми е била много противна. Хора, които са свикнали да вредят на другите и се мислят за нещо повече от останалите. Тези същите обаче като дойде празник получават вътрешен катарзис (за жалост краткосрочен) и искат да покажат, че имат и добра страна в характера си. Не се хабете с пошли постъпки, а бъдете истински, по-добри през цялата година с хората. Било то роднини, познати или приятели всички те по еднакъв начин заслужават да получат човешко отношение, а не всеки да гони интереса си.

Подарете Коледата на децата, те са чисти души и наистина приемат този ден като празник. За мен този ден е Рождество Христово!

Още по темата четете тук:  Коледа - празник в ужаса



Снимка: pixabay.com

5 коментара:

  1. Тези звездички, които идат да красят блога, не са за хора с проблеми със зрението като мен, но въпреки това се напрегнах да изчета до края. Написаното си заслужава, много точно е казано!

    + 1!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам за причиненото неудобство. Бих Ви посъветвал ако имате възможност да четете през мобилната версия на блога.

      Благодаря за мнението и оценката Ви!

      Изтриване
    2. В блога има възможност за увеличаване размера на шрифта.

      Изтриване
  2. Проблемът е астигматизъм и като "валят" звездичките... Виждам нефокусирано цели части от екрана... Чакам да се "извали" звездичката, че да мога да фокусирам, съответно прочета текста на даденото място...

    Мобилната версия на блога не предлага валящи звездички, но екранът на телефона ми е малък и пак проблем. Както и да е. Не е болка за умиране.

    Ще очаквам с нетърпение следващите Ви материали.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Следващия материал е тежък за мен буквално и преносно казано.

      Изтриване


All rights reserved © 2023 Ежедневието днес | Powered by peSho
Използването на материали от сайта без изрично разрешение на автора е забранено!
Protected by Copyscape