Оставам на мнение, че пътуването с влак е един от най-сигурните начини за транспорт. Като недостатък може да се отбележи, че услугата е доста бавна и не до там комфортна. Може би от тук идва и моето рядко возене, макар да имам безплатна годишна карта за пътуване. Като този дискомфорт може да се усети и в повечето междуградски автобусни линии например.
Нека се замислим през същия този ден, колко ли жертви е имало по пътищата? За съжаление едва ли е било ден без загинал поради поредния, който се е мислил за безсмъртен. А в случая с горящия влак, жертвите са само двата изгорели вагона. Това е така и заради адекватната намеса на служителите на БДЖ във влака. Не е редно при инцидент да "скачаме" веднага срещу ситуацията, вместо да се зарадваме, че няма загинали. И това да се прави водеща тема в държавата. Безспорен факт е, че влаковете като цяло са на по 30 години и инвестиции в тази насока все още не се прави достатъчно, но замислете се вашите лични коли на колко години са... Мисля, че с качествена поддръжка тези години не са колосални. Тук ще си позволя да цитирам една мисъл, която сериозно тълкувано може да се окаже вярна:
"Жп мъдрост: Вагоните са като жени. Няма стари жени, а лошо гледани жени"
А дали причините за запалването не са други? Нима не може да е умишлен палеж направен от недоброжелатели или от поръчители (към което води и разследването). Може огънят да е пламнал и от поредния пристрастен пушач, който вече трепери от това, че не може да си запали цигарата в купето на влака и да трови околните. Така да е сметнал, че тоалетните са правилното място за пушене. И така от проста немарливост да е оставил цигарата неизгасена.
Каквато и да е причината, трябва да се помисли за безопасността на хората. Да се обърне внимание и измисли система за известие чрез бутон например. Не само да присъства лост за спирачка, който не е ясно дали е в изправност. Да се поставят пожарогасители на повече места, а не само в първите вагони. Да има инструкции за безопасност за хората във всяко купе. И ние като граждани да бъдем отговорни и да пазим държавната собственост, а не да правим всичко възможно да я развалим. Държавата сме ние, като положението вътре в нея олицетворява нашия манталитет!
Снимка: offnews.bg
Прав сте, че влаковете си остават един безопасен (макар и бавен) начин на транспорт. Проблемът според мен е в манталитета. Навремето видях едни младежи да си позволяват да палят огън в купето, явно пияни. Само това, че имаше кой да ги спре, май спаси влака от пожар. Според мен и сега не е станало нещо по-различно от немарливо отношение на пътници, находящи се не точно в адекватно състояние и със самосъзнанието, че всичко им е позволено във времената на тотално неспазване на законите без особени последствия за това. Такива, на които не е имало кой да им обясни, че запалването на огън в купето не е поредната забавна игра.
ОтговорИзтриванеПроблемите в България идват точно от там. От лошия манталитет. А той идва от семейството. За съжаление родителите оставят на заден план възпитанието и примерите на поведение. Растем в модерна среда без морал и ценности. И докато това не се промени, аз не очаквам да се оправят нещата. Дори да имаме в случая най-модерните влакове, ще се намери някой да се изсере на заметеното...
Изтриване