Страници

Огнен влак

     Датата е 30.03.2018 г., а мястото гара Коньово. Мислих да запазя мнението си само за мен от случката със запалилия се влак, но след като вчера ме пресрещна репортер на Нова ТВ докато отивах на работа, реших да напиша своята позиция без да бъда прекъсван и подтикван да кажа едва ли не нещо лошо за БДЖ и да оплюя държавата. Омръзнало ми е да гледам как посредствени журналистчета търсят сензации там където ги няма. Дали са поръчкови или просто гледат да си запазят работата не знам. Но знам, че така могат да бъдат достойни само за някакви жълти вестничета!

     Оставам на мнение, че пътуването с влак е един от най-сигурните начини за транспорт. Като недостатък може да се отбележи, че услугата е доста бавна и не до там комфортна. Може би от тук идва и моето рядко возене, макар да имам безплатна годишна карта за пътуване. Като този дискомфорт може да се усети и в повечето междуградски автобусни линии например.

     Нека се замислим през същия този ден, колко ли жертви е имало по пътищата? За съжаление едва ли е било ден без загинал поради поредния, който се е мислил за безсмъртен. А в случая с горящия влак, жертвите са само двата изгорели вагона. Това е така и заради адекватната намеса на служителите на БДЖ във влака. Не е редно при инцидент да "скачаме" веднага срещу ситуацията, вместо да се зарадваме, че няма загинали. И това да се прави водеща тема в държавата. Безспорен факт е, че влаковете като цяло са на по 30 години и инвестиции в тази насока все още не се прави достатъчно, но замислете се вашите лични коли на колко години са... Мисля, че с качествена поддръжка тези години не са колосални. Тук ще си позволя да цитирам една мисъл, която сериозно тълкувано може да се окаже вярна:

"Жп мъдрост: Вагоните са като жени. Няма стари жени, а лошо гледани жени"

     А дали причините за запалването не са други? Нима не може да е умишлен палеж направен от недоброжелатели или от поръчители (към което води и разследването). Може огънят да е пламнал и от поредния пристрастен пушач, който вече трепери от това, че не може да си запали цигарата в купето на влака и да трови околните. Така да е сметнал, че тоалетните са правилното място за пушене. И така от проста немарливост да е оставил цигарата неизгасена.

     Каквато и да е причината, трябва да се помисли за безопасността на хората. Да се обърне внимание и измисли система за известие чрез бутон например. Не само да присъства лост за спирачка, който не е ясно дали е в изправност. Да се поставят пожарогасители на повече места, а не само в първите вагони. Да има инструкции за безопасност за хората във всяко купе. И ние като граждани да бъдем отговорни и да пазим държавната собственост, а не да правим всичко възможно да я развалим. Държавата сме ние, като положението вътре в нея олицетворява нашия манталитет!

Снимка: offnews.bg

2 коментара:

  1. Прав сте, че влаковете си остават един безопасен (макар и бавен) начин на транспорт. Проблемът според мен е в манталитета. Навремето видях едни младежи да си позволяват да палят огън в купето, явно пияни. Само това, че имаше кой да ги спре, май спаси влака от пожар. Според мен и сега не е станало нещо по-различно от немарливо отношение на пътници, находящи се не точно в адекватно състояние и със самосъзнанието, че всичко им е позволено във времената на тотално неспазване на законите без особени последствия за това. Такива, на които не е имало кой да им обясни, че запалването на огън в купето не е поредната забавна игра.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Проблемите в България идват точно от там. От лошия манталитет. А той идва от семейството. За съжаление родителите оставят на заден план възпитанието и примерите на поведение. Растем в модерна среда без морал и ценности. И докато това не се промени, аз не очаквам да се оправят нещата. Дори да имаме в случая най-модерните влакове, ще се намери някой да се изсере на заметеното...

      Изтриване


All rights reserved © 2023 Ежедневието днес | Powered by peSho
Използването на материали от сайта без изрично разрешение на автора е забранено!
Protected by Copyscape